Tetradox ve Acnelyse kullanmaya devam


Cilt doktorundaki ilk sivilce tedavimle ilgili yazı yazmıştım. Doktor, bir buçuk ay sonra kontrole gelmemi söylemişti.
Sivilceler için Tetradox ve Acnelyse kullanmaya başladım - trksh.org (bknz)
Bir buçuk ay geçti ve ikinci sivilce tedavim için doktora gittim.

Öncelikle ilk bir buçuk ay içindeki tedavi sürecimle ilgili deneyimlerimi aktarmak isterim. İlaçlarımı yani tetradox hapını ve acnelyse kremini doktorumun dediği gibi kullandım. İlaçlarımı aksatmadım, düzenli olarak hapımı içtim, kremimi sürdüm. Bu süreç içerisinde ilacın yan etkilerini yaşadım. Yüzümde yer yer hafif kızarıklar ve soyulmalar meydana geldi. Aynı şekilde dudağımda da hafif kuruluk ve soyulmalar oldu. Açık tenli olmama rağmen benim için rahatsız edici bir durum söz konusu olmadı. İlaçların yan etkilerini ilacı kullanmadan önce bildiğim için bunları normal karşıladım.

sivilcelerden nefret etmek

Tedavimin sivilcelerim üzerindeki etkisinden bahsedecek olursam; ilk haftalarda ilaçların etkisi gözle görülebilir derecede olumluydu. Sivilcelerimin kuruduğunu gözlemledim. Yüzümdeki sivilceler sönmeye başlamıştı. Sanki işe yarıyor gibiydi. Belki de psikolojik olarak öyle algıladım, bilemiyorum. Genel anlamda olumlu diyemedim; çünkü sivilceler hala var. Tam olarak geçti denilemez. Anımsadım ki bu ilaçların etkisi bir anda görülmez. Doktor, ilaçların etkisinin iki üç ay gibi uzun süre sonunda görülebileceğini söylemişti.

Tetradox ve Acnelyse ile devam
Cilt doktorum, ilk sivilce tedavisinde söylediği bir şeyi anımsattı. Hatırlattığı konu bahsettiğim gibi ilaçların etkisini geç gösterecek olmasıydı. Yani yapılacak şey belliydi. Aynı ilaçlarla sivilce tedavime devam edecektim. Öyle de oldu; sivilcelerle mücadeleme "Tetradox hapı" ve "Acnelyse kremi" ile devam ediyorum. Fakat ilaçları yazmadan önce daha önceki gibi kan tahlili yaptırmamı söyledi. Verdiği kan tahlilini yaptırdıktan sonra ilaçları yazdı: Tetradox ve Acnelyse.

Bir buçuk ay sonrası için randevu verdi. Umarım, bir buçuk ay sonrasına kadar ikinci tedavi sürecimde sivilcesiz bir yüz adına olumlu etkiler alırım.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright 2009-2013 © trksh.org - Takip eden geride kalır.
Gizlilik
Teşekkürler bloggerthemes.net