Gözüm Seğiriyor


Sol gözüm dünden beri seğiriyor. O nasıl bir şeydir diyenler için ifade edecek olursam, şöyle ki; gözün alt kapağının kımıldayıp durması, göz kapağının aşağı çekmesi. Bir başka deyişle; gözün gıp-gıp etmesi durumu, gözün kendi kendine titreşmesi. Başta o kadar rahatsız edici bir şey olmadığı düşünülse de insan bir noktadan sonra sinir oluyor. Daha sonra gerçekten rahatsız edici bir durum haline geliyor.

Dün akşam saatlerinde başladı ve hala devam ediyor. Daha önce bu kadar uzun süren bir göz seğirmesi yaşamamıştım. Bugün tüm günümü sol gözümün seğirmesi ile geçirdim. Bir yandan da bir insanın gözü neden seğirir diye düşündüm. Aklıma küçüklüğümde duymuş olduğum bir şey geldi. Kimden nasıl duyduğumu hatırlamıyorum ama aklıma gelen şey batıl bir inançtı: "Sol gözün seğiriyorsa birinin seni kötü andığı anlamını taşır." Yanlış hatırlamıyorsam sağ söz için farklı bir şey söylenirdi. Batıl inanışlarım yoktur, o yüzden pek fazla bilmem. Çocukluğumda duymuş olduğum bir şey olarak kalmış hafızamda.

Göz Seğirmesi

Aklıma gelen ilk şeyden sonra problemin gerçek nedenine odaklanmak istedim. Bilen bir arkadaşıma sordum. Bana ya tansiyondan ya da yorgunluktan, stresten, uykusuzluktan kaynaklandığını söyledi. Şöyle bir düşündüm; son iki gün için gerçekten yorgun olduğum doğruydu. Yine bu iki gün için uykusuz ve stresli olduğum söylenebilir. Benim problemimde bunların etkili olabileceğini düşündüm. Anladım ki kendime daha fazla dikkat etmeliyim. Bunların dışında çok heyecanlı, çok sinirli olma durumlarının da göz seğirmesine neden olduğunu öğrendim.

İnternette araştırma yaptım. Göz seğirmesinin birçok nedeni varmış aslında. Sadece bahsettiğim sebeplerden ibaret değilmiş. Eğer sizin de başınız göz seğirmesi ile beladaysa ve bu durum hakkında, göz seğirmesinin tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak istiyorsanız şu linke bakmanızı öneririm:
http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=göz seğirmesi.
Sözlükte bir girdi gözüme çarptı. Girdi aynen şu şekilde; "yorgunluk disinda uzun süreli lastik ya da kaucuk tabanli ayakkabi giymekten de kaynaklanan fiziksel durum. bertaraf etmek icin toprakta, cimende ciplak ayakla yürüyerek vücuttaki elektrigi bosaltmak önerilen yöntemler arasindadir." En sonunda benim için geçerli olan sebeplerden birinin de bu olduğuna kanaat getirdim; adeta beni tarif etmiş. Kim bilir daha ne sırlar var insan vücudunda.

Umarım göz seğirmesi fazla uzun sürmez ve yine umuyorum ki ciddi bir şey değildir. Gelip geçici bir şey olduğuna inanıyorum. Ancak daha ciddi sorunların sonucu olabileceği unutulmamalıdır. Bu nedenle kısa sürede geçmemesi halinde doktorunuza başvurmayı ihmal etmeyin.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright 2009-2013 © trksh.org - Takip eden geride kalır.
Gizlilik
Teşekkürler bloggerthemes.net