Bağlama Kursu: Ders 2


Geçen hafta yazdığım yazıda saz kursuna başladığımı söylemiştim. Ve ilk derste neler yaptığımı, neler öğrendiğimi anlatmıştım. Kısacası dersi anlatmıştım: Saz Kursuna Başladım

Saz Çalan Adam Resmi
Bugün de saz kursunda ikinci dersimi aldım. Geçen hafta öğrendiklerimi evde resmen çalıştım. Her gün bir yarım saat ayırdım ve refleks haline gelebilmesi için uğraştım. Dersin ilk dakikaları geçen haftayı tekrar etmekle geçti. Sonra hemen
hoca geçiş yapmayı gösterdi. Artık saz geçişlerini öğreneceğiz dedi. Ondan önce bugünkü dersin notalarını öğrendim. Alttaki DO, ortadaki Mi ve Sol notasını öğrendim. Geçen haftada LA notasını öğrenmiştim. Yavaş yavaş bağlama notalarını öğreniyorum. Herhalde dördüncü ders sonunda tüm saz notalarını öğrenmiş olurum.

Dört kere LA notasına öğrendiğim Üst-Boş-Üst-Alt ritmi ile bastım. Ardından LA, Mi ve Do notalarına dört kere basıyorum. Sonra LA sonra yine LA, Mi ve Do notaları şeklinde dörder kez devam ediyor. Amaç geçişleri öğrenmekmiş. Bunu başta pek yapamadım. Parmaklar konusunda sıkıntı yaşadım. LA'yı biliyordum fakat La,Mi ve Do benim için problem olmuştu. Allah'tan sonradan yapabildim, bayağı sinirlenmiştim.

Bu ders öğrendiğim bir diğer alıştırma ise Sol-Mi , Do-Mi idi. Bu biraz daha kolayıma gelmişti ancak başta LA notasından adam gibi ses çıkaramamıştım. Ama sert basınca sesin adam gibi çıktığını anladım (ilkokuldak flüt derslerini hatırladım). LA, Mi ve Do notalarına basıyorum. Birinci tele üstten, ikinci tele üstten sonra üçünücü tele alttan ikinci tele alttan vurmak gerekiyor. La-Mi dur Do-Mi şeklinde dört kez yaptıktan sonra aynı şeyi dört kez Sol-Mi dur Do-Mi şeklinde yaptım. Yine bir geçiş söz konusu tabiki ama bu diğerine göre daha kolay bir geçiş. Bu da dörder kez aynı ritimde böyle tekrar edip gidiyor işte.

Bugün çalıp çalamayacağım konusunda biraz umutsuzluğa düştüm ama dersin son dakikalarında attığım golle moralim yerime gelmişti çünkü yapmaya başlamıştım. Ders o kadar eğlenceliydi ki zamanın nasıl geçtiğini anlayamadım. Umarım hep böyle olur. Yaptığın işten zevk almak, isteyerek yapmak çok önemli diye düşünüyorum.

3 yorum:

Bağlama Dersleri: 3-4 | trksh.org - Takip eden geride kalır dedi ki...

[...] yazıyorum. Diğer iki ders konusuna buradan ulaşabilirsiniz: Saz Kursuna Başladım ve Bağlama Kursu: Ders 2 . Bu yazımla Bağlama Dersleri yazı serisine son veriyorum, noktalıyorum. Umarım Nasıl Saz [...]

savaş çelebi dedi ki...

benim saza çok hevesim var ama bi törlö öğrenemiyorum bana bu işin aslını öğretmenizi rica ediyorum.
hocam bide saza çocukluğumdan beri hevesim var.

selman dedi ki...

önemli olşan kardeş saece irade başka bişey değil bu sazı herkez çla bilir ama iradesi olan başka bişey değil

Yorum Gönder

 
Copyright 2009-2013 © trksh.org - Takip eden geride kalır.
Gizlilik
Teşekkürler bloggerthemes.net