19 Temmuz Sigara Yasağı


19 Temmuz Sigara Yasağı
Kapalı alanlarda sigara içme yasağına dört gün kaldı. Merak edilen bu yasak geçerli olabilecek mi? İnsanlarımız duyarlı davranacaklar mı? Bar, restoran, kafe gibi kapalı alanlarda sigara içilmeyecekmiş. Ayrıca bu tip yerlerde sadece sigara içenler için bir bölüm oluşturulmayacakmış. Oluşturulması veya sigara içenlere özel yerlerin açılması da yasak haline geliyor.

İşletme sahipleri zarar ederiz diyor ve haklı olarak alternatif çözümler arıyorlar. Kapalı alanlarda nargile de yasak olacağı için Hindistan'dan getirilen şeker kamışı kullanılacağı söyleniyor. Hadi nargileciler kurtuldu diyelim, sigara tiryakileri ne yapacak? Artık herkes, sigarasını evde içecek, başka çare yok gibi. İşletmecilerin sigara ile ilgili klima önerisi vardı sanırım. Geçerli bir öneri olabildi mi bilmiyorum.

Sigara içenlerden çok onların yanlarındaki insanlar- sigara dumanını soluyan insanlar- zarar görür diye bir söz vardır. Kapalı ortamlarda gerçekten de öyle oluyor. Maç izlemeye kahvehaneye gidiyorum. Sağımda, solumda, önümde, arkamda bir sürü sigara içen insan... Rica ediyorum, söndür diyorum; kimisi anlıyor, kimisi anlamıyor, kimisi de tamam abi diyor iki dakika sonra yine yakıyor bir tane.  Ya da iki dakika o ortama giriyorsun, bütün sigara kokusu üzerine siniyor, ya içine işleyen dumanlar? Bu amaçla güzel bir yasak diye düşünüyorum. En azından rica etmeyeceksin, bir ton laf dalaşına girmeyeceksin; tabelayı göstereceksin tamam. Takmıyor mu ya da oranın sahibi göz mü yumuyor? Ara ilgili kişiyi, o gelene kadar da kamerayla falan çek, alsın cezasını, akıllansın. Artık bu iş bu kadar basit olacak, inşallah. [ Her ilde ALO Sigara Şikayet Hattı olacakmış. ]

4207 Sayılı Kanun yani Türkiye'nin Havası Artık %100 Dumansız Hava Sahası projesi ile ilgili ayrıntılı bilgiler Sağlık Bakanlığı'nın sitesinde bulunmaktadır: 4207 Sayılı Kanunun Uygulanması. 11 Sayfalık bu dökümanda her şey anlatılmış; sigara tiryakilerini, dumana mağruz kalanları, işletmeleri ilgilendiren bilgiler ... Bu dökümanın özeti gibi bir yazı buldum. 10 soruda sigara yasağı anlatılmış: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=191555 Benim gibi duyarsız vatandaşları ihbar etmeye kararlı olanlar için de yine Sağlık Bakanlığı'nın sitesinde yayımlanan güncel bir dosyayı paylaşıyorum: Dumansız Hava İrtibat Merkezleri

ntvmsnbc.com http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/447054.asp (Yasakla ilgili arşiv haber: 20 Mayıs 2008)

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright 2009-2013 © trksh.org - Takip eden geride kalır.
Gizlilik
Teşekkürler bloggerthemes.net