qq829.com Hakkında


Yaklaşık 5 gündür blogumu takip edemiyorum. Dün hiç değilse gelen ziyaretçilere bakayım dedim. Çoğunlukla yaptığım gibi site istatistiklerine bakmak için  WordPress.com Stats eklentisini kullandım. İstatistik sayfasında dikkatimi ilk çeken şey Referrers (People clicked links from these pages to get to your blog.) bölümü oldu.
qq829.com/web_stat.asp?dn=siteadresi.com

qq829.com/web_stat.asp?dn=siteadresi.com” şeklinde gelen 3 ziyaret görünüyordu. Diğer günlere de baktığımda aynı şekilde bazen 1,3 ya da 4 ziyaretçi geldiğini gördüm. Linkin yapısından dolayı biraz endişelendim. O süre zarfında gelen toplam ziyaretçi sayılarının da azalmasından dolayı (tesadüf olabilir) bu işte bir iş var dedim. Her zamanki gibi Google’a danıştım. Kısa bir araştırmadan sonra çoğu ingilizce olmak üzere yeteri kadar döküman buldum. Daha sonra tahmin ettiğim gibi bir “Spam” olayı ile karşılaştığımı anladım. (Sanırım bu şey, ref saldırısı gibi bir şeydir. Spam yolu ile hit sağlamaya çalışan, etik olmayan kişiler tarafından uygulanan bir saldırı olarak nitelendirilebilir.)

qq829.com Ziyaretçileri
Sorunun nedenini tam olarak anlayamadan beni çözüme kavuşturacak ingilizce bir yazı buldum. Yazıyı okuduktan sonra bunun bir webmaster hilesi olduğunu yani düşündüğüm gibi bir saldırı, spam olayı olduğunu anladım. Çin IP adresleri kullanılarak bir Çin Sitesi (CNZZ) aracılığı ile doğrudan ya da dolaylı olarak yapılan bir saldırı niteliği taşıyor. [Bu olay hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak isteyenler kaynak linklerdeki ingilizce yazılara bakabilir.]

Daha sonra vakit kaybetmeden problemi nasıl çözerim kısmına geçtim.

Basit bir .htaccess düzenlemesiyle halledilebilecek bir problemmiş. Aşağıdaki .htaccess düzenlemeleri ile saldırı yapılan site üzerinden gelen, gelecek olan ziyaretleri bir şekilde engelleyebiliyorsunuz.

Düzenleme 1: (Tavsiye edilen)

RewriteEngine on
# Options +FollowSymlinks
RewriteCond %{HTTP_REFERER} cnzz\.cn [NC,OR]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} qq829\.com [NC]
RewriteRule .* - [F]


Düzenleme 2:
SetEnvIfNoCase Referer "^qq829" TOBLOCK=1
SetEnvIfNoCase Referer "^cnzz" TOBLOCK=1

<FilesMatch "(.*)">
Order Allow,Deny
Allow from all
Deny from env=TOBLOCK
</FilesMatch>

Her iki düzenleme ile de problemi çözebilirsiniz. İkisinden biri mutlaka işinize yarayacaktır. (.htaccess nedir, .htaccess düzenlemesi ile ilgili bilgi almak için şunu kullanın: “Google Search” :P )
WP: Wordpress sistemini kullananlar için en iyi çözüm en yeni sürümü kullanmak olacaktır.
Sorunsuz bloglamalar …

KAYNAK:
http://www.aurellosoft.org/…
http://www.nojobformom.com/…

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright 2009-2013 © trksh.org - Takip eden geride kalır.
Gizlilik
Teşekkürler bloggerthemes.net